Friday, September 5, 2008

Kral Lear


(Kral Lear'dan bir bölüm)

Lear - Hem bu kadar genç, hem bu kadar hissiz ha! Peki öyleyse! Dürüstlük mirasın olsun senin. Güneşin o mukaddes nuru üzerine Hekate'nin gizli ayinleri üzerine; hayata, ölüme hükmeden o yıldızlar üzerine yemin ediyorum ki, bugün burada bütün babalık vazifelerimden, akrabalık ve kan bağlarından sıyrılıyorum; ve seni şu andan itibaren bana ve kalbime yabancı sayıyorum. Şunu da bilki, açlığını gidermek için çocuklarını yutan bir vahşide benim göğsümde senin kadar, bir zamanlar kızım olan senin kadar, yakınlık, merhamet ve teselli bulacaktır.
Sus Kent! Ejderle gazabı arasına girme... Her şeyden çok onu severdim ben; yaşlı günlerimin tesellisini onun müşfik ellerinde bulacağımı umuyorum. Defol! Görünme gözüme. Mezarımda kavuşacağım rahat ve sükun hakkı için, şu baba kalbini söküp suratına fırlatıyorum. Fransa Kralını çağırın! Hadi çabuk! Burgonya Dükünüde. Cronwall! Albany! İki kızımın paylarına bu üçüncüyü de katın. Varsın açık sözlülük dediği o gururu koca bulsun ona. Bütün nüfuz ve kudretimi, üstün mevkiimi, krallığa ortak bütün nimetleri siz ikinize bağışlıyorum. Bize gelince, kendimize, bakımını sizin temin edeceğiniz yüz atlı ayırıp her ay sıra ile birinizin evinde kalacağız. Yalnız kral adını, krallığın tüm ünvan ve şerefini bırakmıyoruz. İktidar, devlet gelirleri, devlet idaresi hep sizindir sevgili damatlarım. Bu sözlerimi teyid içinde işte tacım, bölüşün!

Yazan: William Shakespeare Çeviren: İrfan Şahinbaş

No comments: